![[ title]](http://www.turistickelisty.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_480462cf-accf-4cea-8e30-61c76ede43cb_f85135a1a58a7b6480b35103f7f7a38b_8aa81ebaf8919be41a2a3189aa13aa04.jpg)
„Zájem cestujících o tuto atrakci stále přetrvává i po třech letech provozu, což nás velice těší. Ukazuje se, že rozhodnutí vrátit na koleje historická železniční vozidla v pravidelných časech byl správný. V letošním roce jsme měli nejdelší trasu ze všech ročníků, jelikož bylo po dokončení rekonstrukce možné znovu využít i stanici Hanušovice v sousedním Olomouckém kraji,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který s obchodním ředitelem Regionálního obchodního centra Pardubice Tomášem Netolickým projednával přípravy čtvrtého ročníku.
„Bohužel parní vlak Velký Bejček, který v minulých letech na Králicku pravidelně jezdil, je nyní mimo provoz a čeká jej poměrně složitá rekonstrukce. Řešíme proto s Českými drahami alternativní možnosti v případě, že by do letních měsíců nebyla lokomotiva funkční. Chceme však i nadále zachovávat režim střídání parních a historických motorových vozů. Bohužel se potýkáme také s počty strojvůdců, kteří umí historické lokomotivy ovládat. Doufám však, že i tuto komplikaci vyřešíme, aby cestující o tento unikát v našem kraji nepřišli,“ sdělil hejtman Martin Netolický.
V minulých letech se mohli cestující svézt osobními vagony zvanými Rybák, taženými prvorepublikovými parními lokomotivami, nebo motorovým vozem Krokodýl z 60. let.
„Jízdy historických vlaků vnímáme nejen jako samostatnou turistickou atrakci, ale také jako způsob propagace jedinečné oblasti Králicka, která patří oblíbené destinace v našem regionu,“ řekl Netolický.