Malá bilance celé ankety od roku 1998, kdy se poprvé hodnotily mapy a průvodce.
První ročník
tehdy 3 x 7 map, průvodců a regionálních průvodců se uskutečnil v roce
1999, ale hodnotila se díla za rok 1998. Anketa 3 x 7 map, průvodců a
reginálních průvodců se uskutečnila naposled v hodnoceném roce 2010,
tedy 13 ročníků. Pak následovala anketa 2 x 7 map a průvodců, která se
18. prosince 2023 uskuteční popětadvacáté.
Za to období bylo do ankety zařazeno celkem s těmi nejnovějšími 441 titulů.
Do
23. ročníku probíhala spolupráce s knihkupectvím Kiwi, které pro účely
ankety propůjčovala velké množství průvodců a map, které byly ve stejný
den po hlasování zase zpět vráceny do prodejny. Se začátku ankety se
výsledky ankety s ukázkami objevovaly i ve výloze prodejny. Členové
Asociace si v prodejně mohli prodávané zboží zakoupit s 10 procentní
slevou.
Prodejna Kiwi přežila kovid, ale následně po úmrtí
spolumajitele domu , jeho žena prodejnu nepovažovala za nejlepší
pronájem, zrušila nájemní smlouvu a tak v místech prodejny je nyní
prodejna sportovního oblečení.
Výsledky ankety byly od roku
1999, kdy proběhla poprvé, každým rokem zveřejněny v mnoha médiích.
Nejčastěji tiskem v časopisech Zeměměřič, Zeměměřič plus, Geodetický a
kartografický obzor, TTG, v denním tisku, konkrétně například v
regionálních vydáních Deníku, dále na webech Horydoly.cz, Vímevite.cz,
TuristickeListy.cz, SportovniListy.cz, Regionalninovinky.cz, ještě
také na webech a sociálních sítích vydavatelství nebo regionů, které
se v anketě objevily.
Anketa za 25. ročníků nestála ani
korunu. Vítězové byli zveřejňování, ale nebyl jim předáván žádný diplomy. Nakonec i tituly se do ankety vybíraly
bez vědomí vydavatelů a ani jednou se nestalo, že by někdo proti tomu protestoval. Výsledky, pokud jsme na vydavatele znaly kontakty,
jim byly po vyhodnocení zaslány.
Anketa byla, jak se říká, nic
proti ničemu, ale každopádně zveřejněné výsledky v souvislostí s
Asociací byly z pohledu citací v médiích a na sociálních sítích v daných 25 letech vždy neúspěšnější, ať
někdo dokáže, že to není pravda.
Proč Skála: " Je to čtvrtstoletí, co se anketa pořádá a v nejlepším je třeba skončit.
Hlavní
účel ankety bylo, seznámit členy Asociace s novinkami mezi tištěnými
mapami a tištěnými průvodci uplynulého roku a také o zviditelnění
Asociace.
Organizátor ankety v jejím pořádání nehodlá
pokračovat, neboť zrušením prodejny Kiwi nastaly problémy se získáváním
exponátů a pak ani to zviditelnění Asociace a seznamování s novinkami
členskou základnu organizátor nepovažuje v současné době za svoji
prioritu.