![[ title]](http://www.turistickelisty.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_3024a3d7-a6bc-4232-97e1-62d09cc5f0cc_cdfeb74acf26ceaaf0b5f3f97ff4d519_3f6b6a4bb637abf5e9cd5a9e0e4df465.jpg)

Podle původního projektu byla postavena pouze první opěra. Němečtí okupanti pak nařídili projekt změnit, cílem byla co nejmenší spotřeba oceli. Tomu vyhovovalo v té době už značně archaické řešení s 13 klenbami o světlosti 16 a 19 metrů. Tak bylo postaveno 8 pilířů s obkladem ze žuly. Levnější a elegantnější jediný hlavní oblouk má parabolický tvar. Na skruž (lešení) pod obloukem bylo použito 162 000 ocelových trubek. Hlavní oblouk je v patce 9,5 metru široký a 2,5 metru silný, zatímco ve vrcholu je 8,8 široký a jen 1,5 metru silný. Zatěžkávací zkouška viaduktu byla provedena lokomotivami o celkové hmotnosti 840 tun a dopadla na výtečnou. Průhyb klenby dosáhl pouze poloviny předpokládané hodnoty. Obraz tohoto unikátního mostu se dostal i na dvacetihaléřovou poštovní známku, a to s charakteristickým nápisem pro "budovatelská" léta: Stavba socialismu.
Podle : Dušan Josef, Encyklopedie mostů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku
(lh,turistickelisty.cz,foto Encyklopedie mostů)