![[ title]](http://www.turistickelisty.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_e5e40d7c-3657-4232-9abf-e4f8850db76b_b438346f30e8fba7c4ce83a2e71e849e_2e12d2a9b38290b1ca4bfdcabbbadf7b.jpg)

Vévodkyně Eleonora je na svém portrétu oděna do drahocenných šatů, v nichž pravděpodobně po svatbě poprvé vstoupila do Florencie. Její pravou ruku neobvykle zdobí dva prsteny, známé pouze z tohoto obrazu a jeho kopie. Detail prstenu na samém okraji portrétu zobrazuje dva rohy hojnosti, sepjaté ruce a malého ptáčka, čejku. Ruce jako symbol manželské věrnosti a plodnosti odkazují dle dobových záznamů na velice šťastné manželství Eleonory a Cosima I. de Medici. Čejka, italsky pavoncella, byla osobní impresou neboli znamením, které své manželce medicejský vévoda po sňatku vybral a jež zároveň odkazuje i na barvu jejích šatů. Nález tohoto prstenu při otevření medicejské hrobky v 19. století potvrdil blízký vztah Bronzina a medicejského páru, který autorovi umožnil zobrazit natolik reálné a osobní detaily z Eleonořina života. Drobný šperk je v současnosti k vidění ve florentském Palazzo Pitti.
Národní galerie v Praze nyní plánuje restaurování dalšího Bronzinova obrazu ze svých sbírek – portrét Eleonořina manžela vévody Cosima I. de Medici.
Podle webu NG v Praze