![[ title]](http://www.turistickelisty.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_4f4e0ef8-605c-4359-9882-a51b3aec5f7f_bbc37531dca6058d203bf56fcdeeb5ce_5a6a58ba764f0645e9f25dff6e99373c.jpg)

Podle původního projektu byla postavena pouze první opěra. Němečtí okupanti pak nařídili projekt změnit, cílem byla co nejmenší spotřeba oceli. Tomu vyhovovalo v té době už značně archaické řešení s 13 klenbami o světlosti 16 a 19 metrů. Tak bylo postaveno 8 pilířů s obkladem ze žuly. Levnější a elegantnější jediný hlavní oblouk má parabolický tvar. Na skruž (lešení) pod obloukem bylo použito 162 000 ocelových trubek. Hlavní oblouk je v patce 9,5 metru široký a 2,5 metru silný, zatímco ve vrcholu je 8,8 široký a jen 1,5 metru silný. Zatěžkávací zkouška viaduktu byla provedena lokomotivami o celkové hmotnosti 840 tun a dopadla na výtečnou. Průhyb klenby dosáhl pouze poloviny předpokládané hodnoty. Obraz tohoto unikátního mostu se dostal i na dvacetihaléřovou poštovní známku, a to s charakteristickým nápisem pro "budovatelská" léta: Stavba socialismu.
Podle : Dušan Josef, Encyklopedie mostů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku