![[ title]](http://www.turistickelisty.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_5988baa6-6c14-40b6-b304-14504a112540_c692f9cd63d8a30482911d6a98d502ad_340efe67b92f655a577f6076ff1996d2.jpg)
Ve výběru vystavujících osobností se Patty Wouters zaměřila na rozličné formy pojetí a zpracování porcelánu, zaměřené jak na tradiční techniky a tvarosloví, tak na pestrou škálu sochařských a konceptuálních projevů. Jednotícím prvkem celého projektu se ale stalo zásadní východisko společné všem osloveným umělcům, a to je práce s nádobou a její volné transformace.

Zastoupeny jsou tak práce Mieke Everaet, Mami Kato, Hiromi Itabashi, Sashy Wardell, Animy Roos, Karin Bablok, Willy Van Bussela a Victora Greenawaye, kteří tvarují čisté tvary klasických porcelánových mís, přesto jejich konstrukční a dekorační techniky jsou velmi rozmanité a pestré od zatáčení, přes intarzii až po ruční tvarování. Naopak tvorba Thérèse Lebrun, Pauly Bastiaansen, Jozsefa Zsolta Simona a Davida Jonese pojímá tvar mísy - nádoby jako inspirační zdroj, z nějž vyvíjejí volné sochařské kompozice. Umělci jako Piet Stockmans a Jeroen Bechtold pak používají odlitky z forem, které sestavují do sériových kompozic a instalací, u nichž se myšlenkové pozadí díla stává důležitějším než samotný design. Podobné zaměření najdeme v nástěnných panelech Jeanne Opgenhaffen a Vicky Shaw. V tvarosloví tenkostěnných objektů Animy Roos, Pieta Stockmanse nebo Gabriele Hain pak můžeme sledovat přímý odkaz na původní hrnkovou formu.

Putovní projekt Patty Wouters ale záhy dostal další rozměr. Vedl k myšlence přizvání studentů z různých holandských a belgických výtvarných akademií. Záměrem bylo vyzvat tyto studenty, aby vytvořili práci z porcelánu inspirovanou tvorbou jednoho (nebo vícero) vystavených profesionálních umělců pracujících s tímto médiem a konfrontovat je v rámci tohoto výstavního projektu. Přizvaní studenti tak vytvořili vlastní reflexe díla renomovaných autorů a dostali možnost polemizovat s konkrétními přístupy. Hlavním jmenovatelem zůstává nádoba, tedy základní produkt keramické tvorby. Skladba vystavených děl se tak během svého putování po jednotlivých kulturních centrech a galeriích proměňuje.
Takto koncipovaný výstavní projekt zaměřený na současný porcelánový design a tvorbu vzhledem k zastoupení daných výtvarníků představuje prestižní událost. O to výjimečnější charakter výstava získá v českém prostředí.

Výstavu pořádá město Dubí od 13.6.2017 ve spolupráci s Fakultou umění a designu UJEP a se společností Český porcelán, a. s. v Dubí. Záštitu nad výstavou převzalo Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze.
Město Dubí se rozhodlo do projektu mezinárodní putovní výstavy Porcelánové reflexe zapojit po strategickém připojení do nově založené Asociace českých keramických měst, která byla ustanovena v Kunštátě v srpnu 2016 a do níž se město Dubí zapojilo jako jedno ze zakladatelských měst. Výstava a související doprovodný program formou série prezentací vystavujících umělců (v příloze) se koná ve spolupráci s Ateliérem designu keramiky Fakulty umění a designu UJEP a se společností Český porcelán, a. s.. Termín konání výstavy byl zvolen záměrně v době konání čtrnáctého ročníku Mezinárodního hrnkového sympozia (12. 6. - 22. 6. 2017) společnosti Český porcelán, a. s. v Dubí, jehož se tři z celkem dvaceti vystavujících umělců zúčastní (Paula Bastiaansen, Willy Van Bussel a Mami Kato).
Turistickélisty.cz informovaly Mgr. Jana Zajoncová, Martina Vlková a Marie Davidová, MKZ Dubí.